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Reifenhandel

HBC-Gruppe will Reifenverkaufsprozesse optimieren

Die HBC-Gruppe ist ein auf die Reifenindustrie spezialisiertes Trainings- und Beratungsunternehmen mit Sitz in Luxemburg. Mit Trainingsprogrammen für Prozessmanagement, Reifen-Retail-Entwicklung, eMarketing sowie zu RDKS und Reifentechnologie intensiviert die Gruppe ihre Aktivitäten hierzulande.

Die HBC-Gruppe ist ein auf die Reifenindustrie spezialisiertes Trainings- und Beratungsunternehmen mit Sitz in Luxemburg. Mit Trainingsprogrammen für Prozessmanagement, Reifen-Retail-Entwicklung, eMarketing sowie zu RDKS und Reifentechnologie intensiviert die Gruppe ihre Aktivitäten hierzulande.

Guido Savi, Leiter der Reifenunternehmensberatung, erklärt den HBC-Ansatz: "Der Wettbewerb zwischen den verschiedenen Vertriebskanäle hat zugenommen, und das Konsumverhalten hat sich geändert. Derzeit gibt es eine große Kluft zwischen den Erwartungen der Verbraucher und der Einzelhändler-Wahrnehmung. Der Reifen-Verkauf ist vor allem eine Preisdiskussion, mit einem Mangel an Struktur und Produkt-Argumentation. Einzelhändler haben viel in die Produkt- und technische Ausbildung investiert, aber haben dabei die Vertriebsprozesse vernachlässigt. Wir sehen auch einen Mangel an Dienstleistung-Diversifizierung und schlechte Cross-Selling-Fähigkeiten." Die Gruppe hat eigenen Angaben zufolge einen Reifenverkaufsprozess entwickelt, der die Kunden-Interaktion, die verbale und nonverbale Kommunikation, Produkt-Argumentation und europäische Labels, Cross-Selling und das Online-Geschäft inkludiert. Die HBC Aktivitäten umfassen E-Learning, Training-Tools, Coaching und Beratung.

(kle)

English Section

Change at the top of “the most valuable” brands

According to Brand Finance, Michelin is considered to be “the most valuable” international tyre brand. The company focusing on brand assessment and strategy consultation communicates a 30-per-cent brand increase, reaching about 7.9 billion US dollars next year. Thus, Michelin will be able to overtake Bridgestone (7.0 billion US dollars). Continental will be in the third position of the Brand Finance top ten ranking.

    • English Section, Reifenindustrie

English Section

BRV: Situation of alloy wheel suppliers remains “satisfactory”

This autumn, the Working Group Rim Manufacturers of the German Tyre Retailer and Vulcanization Trade Association (Bundesverbandes Reifenhandel und Vulkaniseur-Handwerk e.V. - BRV) again met for their autumn meeting, which was used by the Cologne based consultancy BBE Automotive GmbH in order to present the current results of the Rim/Wheel-Sell-In Panel. Twice a year, the members of the working group announce the sell-in volumes for the past six months (exclusively passenger car replacement market; without sales to vehicle manufacturers and importers), assess independently from each other the remaining demand and forecast the future development.

    • English Section, Reifenhandel, Felgen, Tuning

English Section

Top-level award for industry & trade

For many years, the Bundesverband Reifenhandel und Vulkaniseur-Handwerk e.V. (BRV - German Tyre Retailer and Vulcanization Trade Association) has honoured top performance of the German tyre industry. For the first time, the top-level Kreativpreis 2018 will be awarded in two sections.

    • English Section, Reifenhandel

English Section

Michelin: Presentation of "Strategy 2048"

By the year 2048, Michelin will use about 80 per cent of sustainable materials for the production of its tyres. Furthermore, all the tyres manufactured in its production facilities will be completely recycled by then. Moreover, the company will increase investment in high-tech recycling technologies.

    • English Section, Reifenindustrie